Implantáció

Ma van a legalkalmasabb pillanat arra, hogy Ön fogászati implantátummal pótoltassa hiányzó fogait!

Azért merjük ezt ilyen határozottan kijelenteni, mert a fogászati tudomány fejlődése az elmúlt tíz évben rohamosan felgyorsult és ennek az lett az eredménye, hogy a fogbeültetés körülményei jelentően megváltoztak, mégpedig pozitív irányba. Legyen ezeknek a változásoknak most Ön a haszonélvezője:

• Korszerű, speciális felületkezeléssel ellátott, szervezetbarát implantátum családok kerültek kifejlesztésre, melyek hosszú távon, akár egy életen át biztosítják az Ön számára a korlátozásoktól mentes rágóképességet.
  • Az újonnan kifejlesztett érzéstelenítő szereknek és új technikáknak köszönhetőem csökken a fogbeültetéssel járó fájdalomérzet és kellemetlenség.
  • A műtéti eljárások is egyszerűbbé váltak, hiszen ezek a technikák is folyamatosan fejlődnek, így ma a már a fogbeültetés egy kíméletesebb fogászati eljárás, amely kevésbé terheli meg szervezetét.
  • A növekvő implantátum típus kínálatnak köszönhetően jelentősen csökkentek a fogbeültetés árai, azzal párhuzamosan, hogy az implantátumok minősége egyre jobb és jobb lesz.
  • A modern digitális diagnosztikának köszönhetően, amely a szentendrei rendelőnkben is elérhető, csökkent az implantátumok beültetésének kockázata.
  • Az implantátumra kerülő koronák választéka sokkal szélesebb, mint valaha volt, mert Ön választhat a költségkímélő fémkerámia koronától a természethűen esztétikus cirkon koronáig, a fixen beragasztott fogpótlásoktól egészen a csavarra rögzíthetőig (ez utóbbi egyszerűvé teszi az esetleges utólagos korrekciókat, ha arra szükség van)

Milyen előnyei vannak az Ön számára annak, ha a fogászati implantációt választja hiányzó fogainak pótlására?

A fogbeültetés ma már egyszerű rutinműtétnek minősül, ha megfelelő szakmai felkészültséggel és naprakész tudással rendelkező szájsebész végzi azt el. Szentendrei rendelőnkben az implantációs műtéteket kizárólag dentoalveoláris sebészeti diplomával rendelkező gyakorlott szakorvos végzi napi gyakorisággal.

A fogbeültetésnek számtalan pozitív tulajdonsága van Ön számára:

• Az implantátum, amely beültetésre kerül egy szövetbarát titániumból készült mesterséges foggyökér.
  • Biokompatibilis anyagának köszönhetően az implantátum test olyan tulajdonsággal rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy az rövid idő alatt becsontosodjon és szervezetünk részévé váljon.
  • Nem okoz allergiás reakciókat még fémallergiában szenvedőknek sem, mert titánból készül, és felületkezeléssel van ellátva.
  • A fogbeültetés alkalmával nem szükséges ép fogakat feláldozni és lecsiszolni, és azokra koronákat, hidakat tenni a foghiány megszüntetéséhez.
  • Elkerülhető a részlegesen kivehető fogpótlás készítése, így az Ön komfortérzete jelentősen nő.
  • A beültetett fogászati implantátum megakadályozza a műfogsor elmozdulását (ha Önnek van), vagy akár megfelelő számú mesterséges foggyökér behelyezésével rögzített fogpótlás készíthető a kivehető fogpótlás helyettesítésére.
  • Az implantációs fogpótlások segítségével Ön visszanyerheti korábbi rágóképességét és korlátozások nélkül étkezhet.
  • Újra bátran mosolyoghat, hiszen nem kell többé kellemetlenül éreznie magát abban az esetben, ha a látható mosolyvonalban hiányoztak a fogai.

Milyen kockázatoknak teszi ki egészséges fogait és ízületeit, ha nem gondoskodik időben hiányzó fogainak pótlásáról?

A fogbeültetés elsősorban nem esztétikai kérdés, de természeten ez is egy nagyon fontos szempont. Azonban a hiányzó fogak által okozott igazi, anatómiai problémák sokszor észrevétlenek maradnak előttünk, pedig a valós veszélyt ezek jelentik. Nem érdemes tehát hosszú ideig halogatnia hiányzó fogainak implantációs pótlását, mert fennáll annak a veszélye, hogy egészségügyi károsodást szenved:

• A hiányzó fogak melletti illetve az azokkal szemben álló fogak a tartós foghiány miatta „vándorútra kelnek” és úgy próbálják meg az egyenetlen terhelést kompenzálni, hogy rágás hatására kimozdulnak a helyükről.
  • A hiányzó fogak miatt extra terhelést kapnak állkapocsízületeink is, aminek az lesz a végeredménye, hogy azok elfáradnak és hosszú távon ízületi fájdalmat okoznak Önnek.
  • A hiányzó fog helyén idővel jelentős csontpusztulás alakulhat ki, aminek az lesz az eredménye, hogy már implantátumokkal sem lehet azokat pótolni megfelelő minőségű és vastagságú csontállomány nélkül.

Fájdalmas a fogbeültetés?

Ez a kérdés rendszeresen felmerül implantációs műtét előtt álló pácienseinkben is. Azonban ez az a terület, ahol a legnagyobb meglepetések érik azokat, akik már átesetek a fogbeültetésen, mégpedig a szó pozitív értemben.

Kevesen tudják ugyanis, hogy a fogászati implantátumok közvetlenül a csontba kerülnek beültetésre, amiben viszont kevesebb a fájdalomérzetért felelős érző ideg, mint a fogakban. Így egy fogbeültetés szentendrei rendelőnkben még akkora fájdalommal sem jár, mint egy gyökérkezelő beavatkozás vagy egy tömés. Természetesen az implantációs műtétek is helyi érzéstelenítéssel kezdődnek, így a fájdalommentesség szinte garantált (Nagyon ritka esetben egyedi érzékenység kialakulhat, de ezt tudjuk kezelni rendelőnkben). És hogy még az érzéstelenítő injekció beadása se okozzon kellemetlenséget Önnek, igény esetén a tűszúrás helyét speciális zselével illetve sprayvel érzéstelenítjük el a beadás előtt.

Hogyan történik a fogbeültetés a szentendrei Korona Fogászati Központban?

A fogbeültetés egy jól szervezett folyamat, amely gyakorlott szakember kezében kiszámítható lépések sorozatából áll. Ismerje meg ezeket a lépéseket, hogy pontosan tudja, mi történik majd Önnel, ha fogbeültető beavatkozáson vesz majd részt:

Első lépés: egy térítésmentes implantációs konzultáció a Korona Fogászati Központ szentendrei rendelőjében.

A sikeres fogbeültetés szempontjából fontos az Ön aktuális egészségügyi állapota. Ezért kezdődik az implantációs folyamat egy fizikai vizsgálattal, amelyben részletesen feltérképezzük, hogy az Ön esetében alacsony kockázattal elvégezhető-e a mesterséges foggyökér beültetése.

Második lépés: digitális panorámaröntgen - felvétel készítése a rendelőnkben vagy 3D CB - CT felvétel elkészíttetése partnerünknél a VIP Dentálban és ezek kiértékelése.

A konzultáció részét képezi diagnózis felállítása. A digitális panorámaröntgen-felvétel vagy a CT felvétel alapján kezelőorvosa pontos képet kap fogainak jelenlegi állapotáról és arról, hogy milyen pozícióba, milyen méretű implantátum ültethető be Önnek.

Harmadik lépés: írásos kezelési terv és árajánlat készítés

Egy foghiány tartós kezelésének több orvos-szakmai megoldása is lehet, melyeket kezelőorvosa írásos kezelési tervbe foglal. Az ebből készült árajánlat célja pedig az, hogy pontos képet kapjon a különböző kezelések tulajdonságairól, menetéről és költségeiről. Amennyiben a kezelési terv és árajánlat fedi az Ön elképzeléseit, akkor egy előre egyezetett időpontban elkezdődhet a beavatkozás.

Negyedik lépés: a műtét előkészítése

A műtét előtt kezelőorvosa és a dentálhigiénikus munkatársaink olyan környezetet teremtenek a szájában, amely lehetővé teszi a fertőzésveszély kockázatának minimalizálását a műtét után. Ez általában a fogkő-eltávolítást és az esetleges szuvas fogak betömését jelenti.

Ötödik lépés: az implantátumok beültetése

Az Ön kezelőorvosa megtervezi a rendelőnkben készült panoráma röntgen (vagy szükség esetén a 3D CB-CT) felvétel alapján a megfelelő implantátumok hosszát és vastagságát, illetve azok ideális beültetési helyét. Ezt követően helyi érzéstelenítésben előkészíti a csontban az implantátumok helyét és behelyezi azokat. Az implantátumok minden esetben az íny alatti területbe kerülnek beültetésre, amely a sterilitás megőrzése érdekében összevarrásra kerül az implantátumok felett.

Hatodik lépés (nem minden esetben szükséges): ideiglenes korona készítése

Ha a hiányzó fogai az első, látható régióban vannak, akkor Ön ideiglenes koronákat fog kapni annak érdekében, hogy a gyógyulási periódus alatt se kelljen kényelmetlenül éreznie magát a látható foghiány miatt.

Hetedik lépés: a gyógyulási periódus

A beültetett implantátumoknak be kell gyógyulniuk ahhoz, hogy kellő stabilitást érjenek el a fogpótlás biztonságos elkészítéséhez.
Ez a időszak általában 3 (alsó állcsont)- 6 (felső állcsont) hónapig tart, de ez nagyban függ az Ön csontszerkezetének aktuális állapotától.

A nyolcadik és egyben utolsó lépés: a végleges implantációs fogpótlás elkészítése és átadása

A gyógyulási periódust követően a kezelőorvosa lenyomatot készít fogairól és az implantátumokról, amely alapján a fogtechnikai laboratórium elkészíti az Ön személyre szabott fogpótlását. Amennyiben a fogpróba során Ön elégedett a végleges fogpótlás formájával, színével és kényelmével, akkor a fogorvosa véglegesen rögzíti azt. Ezzel a teljes fogbeültetés folyamata elkészült, Ön már élvezheti annak előnyeit, hogy visszakapta fiatalkori rágóképességét és felhőtlen mosolyát.

Érdemes tehát minél előbb gondoskodni hiányzó fogainak pótlásáról, hiszen ezzel komoly egészségügyi kockázatoktól kíméli meg saját magát. Ha szeretné, hogy felkészült szájsebész szakorvos válaszoljon a fogbeültetéssel kapcsoltban felmerült kérdéseire, akkor hívja fel rendelőnket a +36 30 799 2350-es telefonszámon és kérjen időpontot egy térítésmentes implantációs konzultációra felkészült szakorvosunkhoz.

Várjuk Önt szeretettel.